Beeple

Onlineplatform voor personeelsbeheer Beeple zet geografische expansie voort

FacebookTwitterLinkedInShare

The Adecco Group, de wereldleider in personeelsoplossingen, heeft aangekondigd dat het onlineplatform voor personeelsbeheer Beeple zijn geografische uitbreiding tijdens het tweede kwartaal van 2017 voortzet. The Adecco Group is een belangrijke aandeelhouder van Beeple, een Belgische start-up die een end-to-end onlinepersoneelstool heeft ontwikkeld voor grootschalige en terugkerende rekruteringsacties in de detailhandel, in de horeca en voor evenementen. Het platform biedt een nieuwe manier om de uitzendsector te digitaliseren, met een hogere productiviteit en plaatsingsgraad als resultaat.

 

Beeple is een tool waarmee recruiters hun processen kunnen digitaliseren en integreren in mid- en backofficesystemen. Zo nemen de efficiëntie en de effectiviteit toe, meer bepaald in sectoren die grote aantallen uitzendkrachten inzetten. De technologie vermindert de administratieve rompslomp tijdens alle stadia van de planning en uitvoering van grootschalige en kortetermijnevenementen. Beeple biedt ook sollicitanten een betere gebruikerservaring doordat ze toegang krijgen tot een online selfserviceplatform. Daar kunnen ze hun beschikbaarheid opgeven en hun werkschema bekijken. Bovendien worden de contracten en werkuren geregistreerd en verwerkt op deze centrale plaats.

 

Beeple ging in 2015 in België van start. Na een strategische investering door The Adecco Group werd Beeple actief in Nederland en Duitsland. Tijdens het tweede kwartaal van 2017 zet Beeple zijn uitbreiding voort en wordt de tool beschikbaar in Italië, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Luxemburg.

 

“Onze investering in Beeple verbetert onze prestaties bij hoge volumes uitzendkrachten doordat het proces vlotter verloopt. Klanten, sollicitanten, partners en collega’s vragen oplossingen die een betere gebruikerservaring bieden en de administratieve taken verlichten, waardoor ze zich meer kunnen toeleggen op het hogere segment van de personeels- en rekruteringswaardeketen. Zo ontstaan kansen om ons serviceaanbod voor bestaande klanten aan te passen en nieuwe klanten te winnen door de levertijd en de kosten van onze dienstverlening terug te dringen. Onze investering in Beeple is de perfecte illustratie van de digitale strategie van The Adecco Group om nieuwe kansen in de veranderende arbeidswereld te grijpen”, aldus Marcus Sawyerr, Global Head of Digital & Innovation bij The Adecco Group.

 

Karel Rabaut, de manager en stichter van Beeple: “We geloven sterk in de synergie tussen wereldmarktleider The Adecco Group en de jonge start-up die we zelf zijn. De bedrijfscultuur bij The Adecco Group en hun visie op onze samenwerking sprak ons meteen sterk aan. Daarom zijn we erg enthousiast over de toekomst van ons partnership.”

 

Over Beeple

De Belgische start-up Beeple werd opgericht in 2015. Sindsdien kende het bedrijf een sterke groei dankzij de ontwikkeling van een cloudgebaseerd webplatform voor het beheer van uitzendkrachten met flexibele uren, lonen en contracten. Met de onlinetool kunnen grote bedrijven, kmo’s en non-profitorganisaties eenvoudig medewerkers rekruteren en inplannen. Beeple investeert sterk in onlinecommunicatie en de automatisering van processen die de selectie, planning en uitbetaling sneller en efficiënter laten verlopen. Surf naar https://www.beeple.eu/ voor meer informatie.