HR Excellence Awards Winner

Adecco opnieuw winnaar van prestigieuze HR Excellence Award

FacebookTwitterLinkedInShare

Adecco sleept voor de vierde keer de ‘HR Excellence Award’ voor Beste uitzend- en rekruteringsbedrijf in de wacht. Deze HR Excellence Award is de bekroning voor bewezen inspanningen op het vlak van digitalisering en procesverbetering. Innovaties op dit vlak vergemakkelijken de selectie, aanwerving en salarisafrekening van flexibele medewerkers, tot tevredenheid van klanten, uitzendkrachten en medewerkers.

Sectorerkenning voor digitale transformatie en administratief ontlasten van de klanten

Tijdens de achtste editie van de HR Excellence Awards wint Adecco voor de 4e keer de ’HR Excellence Award’, met de aanpak rond digitalisering en procesverbetering. Onder meer met de ontwikkeling en het gebruik van het webplatform Beeple vernieuwt Adecco het proces van selecteren, aanwerven en inplannen van flexibele werkkrachten. Dat verhoogt de efficiëntie wanneer een groot aantal tijdelijke medewerkers een plaats moeten krijgen in volatiele planningen. Voorbeelden zijn zomerfestivals en grote evenementen.

Katrien Berghs, Human Resources & Legal Director van The Adecco Group, is bijzonder verheugd: “We zijn enorm trots om deze award voor de vierde keer in ontvangst te mogen nemen. Het is een mooie publieke erkenning vanwege de sector voor de stappen die ons bedrijf zet op het vlak van digitalisering en het verminderen van nevenactiviteiten met weinig toegevoegde waarde. Via onze tool Beeple bieden wij een totaalpakket dat naast selecteren, aanwerven en salarisafrekening ook de mogelijkheid biedt om met de tijdelijke werkkrachten te communiceren.

Beeple staat voor ‘100% paperless’

Karel Rabaut, oprichter van Beeple, benadrukt dat de communicatie met de tijdelijke werkkrachten via Beeple heel wat vlotter verloopt: “Terwijl andere systemen nog aparte communicatiekanalen vergen, is dat hier niet het geval. Het contact met de tijdelijke werkkrachten loopt ook via Beeple. Ze kunnen niet alleen per mail of sms worden gecontacteerd, maar zelfs via hun Facebookprofiel. Bovendien kunnen zij zelf op het webplatform inloggen om bijvoorbeeld op te geven op welke data en uren ze beschikbaar zijn. De samenwerking tussen de verschillende partijen verloopt zo een stuk eenvoudiger en sneller. Bij dit alles wordt het papieren tijdperk definitief achter ons gelaten. 100% ‘paperless’ is nog maar één van de voordelen die Beeple kan garanderen.

Meegaan met onze tijd

De digitale transformatie is een belangrijke strategische prioriteit binnen The Adecco Group. Er is digitale vernieuwing nodig omdat kandidaten en uitzendkrachten steeds digitaler te werk willen gaan, ook bij hun zoektocht naar een baan.

Logisch, want de wereld raakt almaar meer gedigitaliseerd en onze business zal aan dit proces niet ontsnappen. Als wereldwijde marktleider kunnen wij niet anders dan een leidende rol opnemen in deze beweging. We moeten relevant blijven, mee zijn met de tijd en innovaties opzoeken om het leven van zowel onze klanten, onze uitzendkrachten en onze consulenten gemakkelijker te maken”, verduidelijkt Nico Reeskens, Country Manager van The Adecco Group in België.

Kledingketen ZEB: planning van studentenjobs volledig via Beeple

Als één van de eerste klanten van Adecco heeft de kledingketen ZEB het planningsysteem van Beeple geïntegreerd. Vóór Beeple gebeurde de communicatie tussen de Adecco-kantoren en de ZEB-winkels via mailverkeer en Excelsheets. De problemen, die er weleens waren, zijn van de baan nu de planning van de ad-hoc-medewerkers, die allemaal studenten zijn, via Beeple gebeurt. Nu reeds werken het hoofdkantoor, de logistieke afdeling en 31 van de 62 winkels op die manier. Het gaat hierbij soms om een twintigtal medewerkers per winkel. In 2016 heeft ZEB bijna 2.000 studenten ingezet.

Wij zijn zeer tevreden, daar is geen twijfel over mogelijk”, aldus Nathalie Apers, recruiter bij ZEB. “En ook van onze studenten komen positieve reacties. Uit een rondvraag bleek dat de studenten het vooral fijn vinden dat ze zelf kunnen inloggen op het platform, zelf hun beschikbaarheid kunnen ingeven en zelf kunnen zien wanneer er een job openstaat, zonder dat het interimkantoor nog moet gecontacteerd worden.”