Nieuwe identiteit voor The Adecco Group en zijn grootste merk Adecco

FacebookTwitterLinkedInShare

The Adecco Group, wereldleider op het vlak van HR-oplossingen, heeft gekozen voor een nieuwe merkidentiteit. Met zijn nieuw, zakelijk logo, in zwart en turkoois, onderscheidt de groep zich van zijn uitzendmerk Adecco dat zijn vertrouwde rode kleur behoudt, maar visueel volledig wordt opgefrist.

Vanaf vandaag krijgt The Adecco Group een nieuwe huisstijl en visuele identiteit. Naast de visuele identiteit, heeft de groep ook zijn website compleet vernieuwd en het webdesign en de gebruikerservaring ervan geoptimaliseerd.

De nieuwe branding The Adecco Group zorgt voor duidelijk onderscheid tussen het moederbedrijf en de commerciële merken Adecco, Badenoch & Clark, Modis, Spring, Lee Hecht Harrison en Pontoon. Elke operationele dochteronderneming zal, dankzij de nieuwe branding, duidelijker afgelijnd zijn, elk in zijn eigen expertiseveld zoals IT, engineering of finance.

De nieuwe merkidentiteit weerspiegelt de kernwaarden, passie en menselijkheid van The Adecco Group en van de mensen die in het centrum staan van alles wat de groep doet.

“Deze nieuwe branding zal onze marktpositie versterken en ervoor zorgen dat onze gespecialiseerde nichemerken in de sector van HR-oplossingen verder onafhankelijk kunnen groeien” licht Veerle Van Asbroeck, Marketing & Communications Manager van The Adecco Group in België, nog toe.

Nieuwe merkidentiteit van Adecco moet betrokkenheid vergroten

Ook Adecco, het belangrijkste merk van The Adecco Group, frist zijn merkidentiteit op. De opgefriste identiteit is voorzien van een aangepast logo en een jonge nieuwe huisstijl. Een volledig nieuwe website brengt betere gebruikservaring en snellere zoekfuncties waardoor Adecco een antwoord biedt op de toenemende digitalisering in het sollicitatieproces.

“De arbeidsmarkt verandert iedere dag en wordt hoe langer hoe digitaler. Deze digitalisering is voor vele werkzoekenden en werkgevers een opportuniteit. Met het nieuwe Adecco helpen we onze kandidaten en uitzendkrachten nog beter om te gaan met deze realiteit en de zoektocht naar werk te vergemakkelijken. Voor klanten biedt de nieuwe website een performant platform om hun vacatures kenbaar te maken. De nieuwe huisstijl van Adecco is gekenmerkt door zijn warme kleuren en levendige vormgeving en past perfect bij het huidige tijdsbeeld,” aldus Filip De Pooter, Director General Staffing van The Adecco Group in België.

De nieuwe visuele identiteit van Adecco behoudt de vertrouwde rode kleur, maar toont een duidelijk evolutie. Adecco’s rebranding werd vandaag in ons land gelanceerd en zal geleidelijk, zowel on- als offline, in alle landen waar het merk actief is, geïntroduceerd worden. Eind dit jaar zal de implementatie volledig gefinaliseerd zijn en in 60 verschillende landen wereldwijd toegepast worden.

Visie op toekomstige arbeidsmarkt

De rebranding van de groep en van zijn bekendste merk, kadert in een ruimere vernieuwingsoperatie doorheen alle geledingen van de organisatie. Daarmee wil The Adecco Group ten volle anticiperen op de digitalisering en de technologische evoluties die momenteel voor radicale veranderingen zorgen in de wereld van human resources. Deze transformatie zal de volgende jaren op globale schaal en in zowat alle sectoren voelbaar zijn.

“Nu al merken we dat bedrijven steeds op zoek gaan naar profielen die mee zijn met deze nieuwe realiteit. Als ’s werelds grootste provider van HR-oplossingen willen we mee de arbeidsmarkt van de toekomst vormgeven”, besluit Nico Reeskens, Country Manager van The Adecco Group in België.