heldenaanhetwerk

#HeldenAanHetWerk: logistiek medewerker Hendrik bij Plukon

FacebookTwitterLinkedInShare

Hendrik is al drie jaar aan de slag als logistiek medewerker in het magazijn bij Plukon, een kippenslachterij die kipproducten en kant-en-klare maaltijden levert aan supermarkten en groothandelaars. Samen met zijn collega’s verwerkt Hendrik pakjes en dozen die via de band aangeleverd worden. Het team stapelt de dozen op pallets, zorgt voor de orderpicking en zet alles klaar zodat de goederen op vrachtwagens geladen kunnen worden.

Leeftijd speelt geen rol

“Ik vind het werk in het magazijn leuk en afwisselend”, vertelt Hendrik. “De sfeer onder de collega’s is prima. Ik ben heel blij dat ik bij Plukon kan werken, omdat ze mijn jarenlange werkervaring erg op prijs stellen. Bij Plukon speelt leeftijd geen rol, wel de wil om hard te werken en te blijven leren. Dat blijft niet bij woorden, want ik mocht al heel wat interne opleidingen volgen, van leren rijden met de heftruck tot orderpicking. Dat apprecieer ik enorm en het zorgt voor extra motivatie om hard te blijven werken.”

Piek in bestellingen door hamsteren

“Door de coronacrisis was het de voorbije weken enorm druk, omdat heel wat klanten veel meer pallets bestelden dan gewoonlijk”, legt Hendrik uit. “Ook hier kon je dus zien dat er gehamsterd werd. Dat zorgde voor extra stress, omdat we telkens goed moesten berekenen of we alle klanten konden blijven bevoorraden. Gelukkig zijn er nu geen pieken meer in het aantal bestellingen. Ondanks de gestegen werkdruk tijdens de afgelopen weken is de sfeer onder de collega’s steeds prima gebleven. We zijn een hecht team van vaste werkkrachten en interimmedewerkers dat elkaar steunt als het moeilijker gaat.”

Veel aandacht voor arbeidshygiëne

Strenge hygiëneregels zijn niet nieuw voor Hendrik: “Vóór de uitbraak van de coronacrisis besteedden we op de werkvloer al veel aandacht aan arbeidshygiëne. Dat is logisch voor een bedrijf dat actief is in de voedingssector. Handen wassen en desinfecteren was en is een automatisme voor ons. Maar terwijl we vroeger enkel een haarnetje moesten dragen, moeten we nu een volledige kap met een mondmasker dragen als extra beschermingsmiddel. In het begin was het even wennen, maar nu kunnen we goed overweg met de nieuwe manier van werken.”

 

“Vóór de coronacrisis besteedden we al veel aandacht aan hygiëne op de werkvloer. Logisch in de voedingssector.”

 

Adecco adviseert en ondersteunt

Hendrik voelt zich ook gesteund door Adecco. “Zodra ik een vraag heb over mijn contract of de werkplanning, mag ik mijn contactpersoon meteen bellen”, legt hij uit. “Daarnaast gebeurt de communicatie heel vlot via berichten op de smartphone of via e-mail. Onlangs had ik een attest nodig om te bewijzen dat ik een essentiële verplaatsing moest doen voor het werk. Adecco heeft mij dat attest meteen doorgestuurd, zodat ik zonder zorgen de baan op kon.”

En wat na de coronacrisis?

“De piekmomenten in de verkoop beginnen te verdwijnen,” merkt Hendrik op. “Dat maak ons werk opnieuw wat aangenamer. Zolang ik samen met mijn collega’s aan de slag kan blijven bij Plukon, ben ik zeer tevreden”, zo besluit hij.

Word ook een van onze #HeldenAanHetWerk. Ontdek nu onze vacatures.

Wil je graag onze helden bedanken voor hun inzet? Dat kan met onze (digitale) affiches, kaartjes en een frame voor jouw Facebookprofiel. Download deze tools gratis.